19 Kasım 2010 Cuma

Ölü Gelin - Corpse Bridge

       Tim Burton'un filmlerine oldum olası hastayım. Ölü Gelin'i - Corpse Bridge -  görünce dayanamadım yine. Kim bilir kaçıncı kez izliyorum. Bu arada filmin  İmbd puanı : 10/8.1
       Animasyonlara karşı küçüklüğümden beri zaafım var zaten .. Ruhum çocuk! Neyse ki bebelere hitap eden bir animasyon değil de ordan yırtıyorum.
       Animasyon 19. yüzyılda yaşanmış bir Rus halk masalını konu alıyor. Konusunun bir efsaneye dayanmasından mı yoksa Tim Burton'un yapımcılığını üstlenmesinden mi bilemedim ama bence 4/4 lük bir film.
       Konu ; Victor balık tüccarı bir ailenin oğludur. Ailenin amacı, oğullarını zengin bir kızla evlendirip fakir hayatlarından kurtulmaktır. Ama bilmedikleri bir şey vardır ; böyle düşünen yalnız onlar değillerdir..
Evlilik yeminini bir türlü aklında tutamayan Victor, gece ormanda gezerken (?) yemini hatırlar. Bir şekilde yüzüğü ölü gelinimizin parmağına takar ve olaylar gelişir.. ^_^
Victor'un hafızalara kazınan evlilik yemini;
" işte bu elle, acılarını hafifleteceğim,
kadehin asla boş kalmayacak, ben olacağım şarabın.
bu mumla, karanlıkta yolunu aydınlatacağım,
bu yüzükle, benim olmanı istiyorum! "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder